Vegora

Problemen met propranolol

Vraag

Propranolol werkt goed voor mij bij het voorkomen van migraine.

Maar omdat het nemen van het, heb ik episcleritis gehad in mijn rechter oog vier keer in een jaar.

Ik heb gehoord dat propranolol kan een factor zijn in deze.

Is dit juist?

Zo ja, is er iets wat ik kan doen om de afleveringen van episcleritis verminderen?

Beantwoorden

Om eerlijk te zijn, weet ik niet het antwoord.

'Droge ogen' zijn een goed gedocumenteerd neveneffect van propranolol, maar ik heb nog nooit van een rechtstreeks verband tussen episcleritis gehoord en propranolol.

Als blijkt dat droge ogen bij te dragen aan uw probleem - u kunt gebruik maken regelmatig oculaire smerende oogdruppels, of overwegen te stoppen de propranolol in het voordeel van andere preventieve behandeling voor migraine - zoals Pizotifeen.

Maar episcleritis verschilt van droge ogen. Dus, als uw arts of opticien de diagnose heeft gesteld met zekerheid, de propranolol misschien niet een belangrijke factor.

De oorzaak is niet bekend episcleritis. Maar er is een vereniging met een aantal 'auto-immuun' omstandigheden, waarbij het immuunsysteem van het lichaam is gevoelig voor aanvallen van zichzelf - zoals bij reumatoïde artritis.

Maar het is slechts een vereniging - de meeste episcleritis gebeurt zonder enige onderliggende probleem.

Als je krijgt terugkerende aanvallen, vooral als je nodig hebt steroïden oogdruppels herhaaldelijk op iedere aanbieding en ontstoken gebieden vestigen op uw ogen - je nodig hebt om het te bespreken met uw arts en misschien overwegen het krijgen gecontroleerd door een specialist.

Zowel episcleritis en droge ogen zijn oncomfortabele omstandigheden, dus ik hoop dat het allemaal snel tot rust komt.