Vegora

Vernal conjunctivitis probleem

Vraag

Mijn 11-jarige zoon heeft terugkerende lente-conjunctivitis, die wordt behandeld met oogdruppels - eenmaal voor een periode van drie maanden.

Wederom heeft hij net van deze druppels en binnen vijf dagen zijn ogen zijn gezwollen, rode, jeukende en slecht ontstoken in de hoeken.

Beantwoorden

Het spijt me om te horen dat je zoon is het hebben van zulke vreselijke problemen met zijn ogen.

Vernal keratoconjunctivitis (de voorwaarde zijn volledige naam) is een relatief zeldzame, ernstige ontsteking van het bindvlies (de binnenkant van de oogleden), die ik ben bang, kan vijf jaar of meer duren.

De meerderheid van de mensen die lijden aan deze aandoening hebben eczeem of astma, maar het is zeldzaam om een bepaalde uitlokkende factor, die de aandoening veroorzaakt vinden.

Ongeveer 85 procent van de patiënten zijn jongens, en het probleem begint onder de leeftijd van tien in driekwart van de patiënten.

Opflakkeringen in de conjunctivitis vaak seizoensgebonden en kan ontsteking van het hoornvlies (het voorste oppervlak van het oog) veroorzaken, soms leidend tot de ontwikkeling van een maagzweer, die permanent zicht beïnvloeden.

Het beheer van deze voorwaarde moet worden gecontroleerd door een ziekenhuis oogarts (oogarts) dus ik neem aan dat je zoon is onder de hoede van een dergelijke specialist.

Als dat zo is, moet u de consultant vertellen over de problemen die je zoon heeft meegemaakt sinds het stoppen van zijn steroïden oogdruppels.

De specialist kan wijzen op het herstarten van de druppels of proberen andere niet-steroïde allergie oogdruppels zoals natrium cromoglicate hoewel deze, alleen wordt gebruikt, zijn meestal alleen van voordeel in milde gevallen.

Soms, evenals ontsteking, een secundaire infectie in de ogen voorkomt en indien dit het geval is met de zoon hij antibioticum oogdruppels ter aanvulling van andere behandelingen.